Na drie jaar DNRT te hebben gereden met de racevijf waren we overgestapt naar een Seat Leon Supercopa voor de DSC.
Nu daar weer een einde aan is gekomen gaan we weer beginnen met de vijf.
Eerst wat aanpassingen doen aan onderstel en carrosserie.
[vimeo]http://www.vimeo.com/31837027[/vimeo]
Tijdens de laatste race in 2008 werd ik rondgeduwd door een kuttaxi en twee anderen konden me niet meer ontwijken.
Ook binnen wat stoffig en vochtig.
Ook vies.
Maar vooral stoffig.[/b][/quote]
Voorschermen zal geen problemen geven als het frontje gerepareerd is, maar die achterschermen |: |: |:
Van buitenkant velg tot buitenkant scherm is nu 6 cm, dus misscien kan ik wel 5 cm breder per kant
De vraag is nu wat ga ik achter allemaal wegslijpen en wat laat ik zitten??
Nou het eerste scherm is eruit, kunststof scherm past best goed, alleen sluit de deur niet meer, dus nog even kijken of die nog dieper kan, ben alleen bang dat er dan teveel van de B stijl af gaat en de auto zijn stevigheid verliest.
Achter nog even kijken of ik er meer uitslijp, tevens de ophanging van de bumper misschien beter helemaal verwijderen en aanpassen.
Kleine tank en gewone tank eronderuit gesloopt, zit toch wel wat roest achter.
piccies.
Nou alle bekabeling is eruit
Maar een paar draden door hoeven knippen, alles hopelijk goed gelabeld.
1 connector is overleden, maar die haal ik uit de andere cas.
Dash eruit.
roestroestroest :kikker:
Das pech, kabelboom weg
Ook leeg op 1 beugeltje na
Had hier ook wel roest verwacht
Een gat, een gat, helluuuuuuuuuuuuuuuuuup
Weer even wat gedaan aan de vijf.
Nu alleen nog even subframe eronder uit en dan is die echt helemaal kaal.
Zit alleen met 1 ding, bij de oude as zit er achter het wiellager met schijf een pasbus (zie een van de foto's).
Dat past er niet tussen bij de nieuwe as ivm de astap die korter is.
Maar bij de nieuwe as loopt die aan het einde iets op, zit een randje zeg maar en bij de oude astap niet.
Nu heb ik het lager en schijf vastgedraaid zonder de pasbus en het lijkt goed te zitten, maar is dat ook zo??
De aanpassingen op de achteras brengen 2 cm per kant en je kan toe in en toe uit en camber stellen, de overige 2 cm zal met spacers moeten of wielen met andere et, dat bekijk ik tegen die tijd wel..
Waarschijnlijk draai ik de aanpassing zo dat de remklauw bovenop zit, schijnt meer stabiliteit met remmen te geven.
Zo bezig geweest met de achterklauwen, heb ik mooi rubbertjes gehad voor de schuifpennen alleen past dat niet, blijkbaar heb je verschillende klauwen, gelukkig zijn de rubbertjes voor deze klauw ook te krijgen.
Zoals je misschien kan zien loopt de rand waar het rubber in valt taps toe
Deze klauw is een oude en daar loopt het niet taps toe, daar heb ik de rubbertjes voor gehad.
Morgen kan ik de revisiesetjes ophalen inclusief de rubbertjes voor de schuifpennen, volgens mij nog een rotklus, maar dat zien we wel.
Ik win nu met de clio astappen 2,6 cm, kom er dus nog 6,4 tekort
Keuze was om tussen de astap een spacer te maken of gewoon een wielspacer te gaan plaatsen, gekozen voor het laatste, komen spacers tussen die vastgebout zitten en dan getrokken draadeinden in de spacer, schijnt het sterkste te zijn.
Daarna kijken of de oplossing die we voor de voorkant hebben verzonnen, kan
Zo de achteras onder constructie
oude as met remmerij
Andere as met gereviverfde remmerij enzo, verschil is dat de klauw nu bovenop de as zit en niet meer erachter, moet meer stabiliteit bij aanremmen geven.
En omdat het zo mooi is de A van de alpine nog een keer.
Ruimte zat toch, en nu staat die zelfs niet helemaal recht, maar iets positief camber.
Dus wordt aan de voorkant een cupdraagarm met uniball en dan de extender nog even aan laten passen zodat die als origineel bevestigd kan worden.
Zo de achteras is zover klaar.
Gaatje geboord in de as en draad getapt om de remleiding vast te zetten.
Het verschil in breedte en ophanging.
Dat de pen nog erg schuin staat is omdat ik onder nu 2,5 cm breder ben en de veerpoot boven nog op dezelfde plek zit, dus die moet ook om en moet het goed komen.
Pennen moeten dus aangepast, ongeveer dit.
Van dit
Naar dit
Maar het fusee mag niet op de pen rusten en de overgangen zijn te scherp waardoor risico op scheuren ontstaat.
Dus nog ff knoeien op de draaibank en dit is nu het resultaat.
Luco´s Racevijf
-
- Site Admin
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14-02-2012 23:09
Luco´s Racevijf
Bezig aan het racehok.
-
- Site Admin
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14-02-2012 23:09